Wednesday, 31 July 2013

Gembironyo Bebuko

Hai nak buko pun tunjok pis. Tah hapo-hapo budak-budak ni.

Bulan Poso

Gini lah ghupo  kengkawan den di tompek kojo maso rehat.

Yolah tompek ado ekon sodop lah dio lepak. Den posan pado dio orang
jangan asyik cerito tontang makan yo.

Ado lak yang jawab bulan poso ni amat loteh. Eden koba kan pada mereko jangan salah kan bulan poso, nanti tak dapek pahalo lak.

Mereko bincang nak buko di sini nak ambil bubor lambok dan nasik ambang, pocumo yo di masjid
Sultan Selangor di Pulau Indah tu.

Wednesday, 24 July 2013

Sakit tapi SONYUM

Yang sorang ni lagi sodap ditengok, Dah lah kono langga belakang lori. Bilo den ambik vidio dio boleh SONYUM lak tu.....Tulah deh MINAT SONYUM.........Botuwah lah laki dio tu dapek bini goma sonyum.

video

Sakit sonyum, kono marah sonyum... Hai minat sonyum, mati aka lah dibuwek dongan dio ni.


(Lakonan sahaja)

MINAT

Minat ni memang dah ado dalam sanubari kito. Minat ni memang tiap orang misti ado. Dah den koba kan dulu minat bola.

Makan bola, tido bola, minum bola, nak toberak pun tongok bola haaa ini dah parah dah tu. Cada dan sarong bantal pun bola. Polok lah banta tu....... Kalau dah minat bona moncungap putus urek kontot pun dio buek jugo...... kalau bini den marah den buek pokak joooo janji den dapek tengok dan buek...

Haaaaaa ini den nak koba kan pada kau, Minat SONYUM........

video

Dah togolek anjing di loboh ghayo pun sonyum.....Minat sonyum....hehe mat rumpit niiiii. Ado pun dio ni digolakan MAT SONYUM.

Tuesday, 23 July 2013

Buko dongan kawan2

Ini lah ghoman eh den buko poso di tompek kojo den.

Macam macam kueh dan makan ado kawan bawak.....

Yang sodap tu buko orang tak poso..... macam poso sabulan nampak eh, kuek lak mentedarah.... yang elok eh dio tu boli macam2 juwadah........ agak eh nak baleh balik doso dio tak poso.......

video

Wednesday, 10 July 2013

Pasokan Bola Den

Kalau dah kato minat tu, apa jo yang ado kito kono buek.

Kalau minat bola kito kono ado pasokan atau pemain kan?

Kalau kito minat pancing ikan, misti ado joran.

Kalau ado minat momburu misti ado sonapang, satidak tidak eh lombing atau panah.

Kalau kito minat minat bitino, misti pandai temberang kan, pombongak maknusio.

Kalau kito minat monyolam porot jadi boyot kan...ia lah dek totolan air jooooo

Inilah pasokan bola di mano den adalah pengurusnyo.
MINAT .........apo dio......nanti den koba kan yoooo kalau nak kito kono baco lain kali. Kali ni memang bes den nak kobakan.......

Monday, 1 July 2013

Den Goma Nengok Bola

Tengok...jangan tak tengok!


Ado pun, sojak maghen, sojak daripado den taim kocik-kocik laie, den emang goma nengok bola. Sojak azali!

Tapi ontah apo la nasib den, bini den anti bola.

Ado ko patut dio nak buek macam yang kek dalam gamba tu?

Dio nak bolikan bola, lotak topi dinding, lopeh tu nak sughuh den nengok bola tu pueh-pueh. Amek kau, kata dio!

Kono caghi lain la jawab eh...

Bukan bini...tapi hobi lain...hehehe...

Kang tak pasa-pasa, den kono makan nasik lauk bola...